• Varje start är frivillig. Varje landning är obligatorisk.
  • Om du trycker pinnen framåt blir husen större. Om du trycker pinnen bakåt blir husen mindre. Utom när du trycker pinnen hela vägen bakåt; då blir husen större igen.
  • Det är inte farligt att flyga. Det är att störta som är farligt.
  • Det är alltid bättre att vara här nere och önska att man var där uppe än att vara där uppe och önska att man var här nere.
  • Den ENDA gången man har för mycket bränsle är när planet brinner.
  • Propellern är bara en stor fläkt framför planet som svalkar piloten. När den stannar kan man tydligt se att piloten början svettas.
  • Det viktigaste är att hålla höjden. Ingen har någonsin krockat med himlen.
  • En "bra" landning är när man kan gå hem. En "jättebra" landning är när planet fortfarande kan användas efteråt.
  • Lär dig av andras misstag. Du kommer inte leva länge nog för att hinna göra alla själv.
  • Du vet att du har landat med hjulen upp när det krävs full gas för att komma fram till rampen.
  • Sannolikheten för överlevnad är omvänt proportionell mot landningsvinkeln. Ju större landningsvinkel, desto mindre är sannolikheten att överleva och vice versa.
  • Låt aldrig ett flygplan ta dig dit din hjärna inte varit fem minuter tidigare.
  • Akta dig för moln. Allt som glittrar är inte guld och moln som glittrar är ofta flygplan. Pålitliga källor har också hävdat att berg brukar gömma sig bland molnen.
  • Försök alltid att landa lika många gånger som du lyfter.
  • Det finns tre enkla regler för hur en smidig landning ska gå till. Tyvärr vet ingen vilka de är.
  • Du börjar med en säck full av tur och en säck tom på erfarenhet. Knepet är att fylla säcken med erfarenhet innan säcken med tur är tom.
  • Helikoptrar kan inte flyga; de är bara så fula att jorden stöter bort dem.
  • Om allt du kan se från fönstret är mark som snurrar runt, runt och allt du kan höra är oroligt mummel från passagerardelen av planet, då är allt inte riktigt som det ska.
  • I den alltjämt pågående striden mellan föremål av aluminium som färdas i hundratals kilometer i timmen och marken som färdas i noll kilometer i timmen har marken ännu aldrig förlorat.
  • Gott omdöme är resultatet av erfarenhet. Tyvärr är erfarenhet ofta resultatet av dåligt omdöme.
  • Försök alltid få den spetsiga delen att färdas framåt så mycket som möjligt.
  • Se dig omkring hela tiden. Det finns alltid någonting som man har missat.
  • Kom ihåg, tyngdlagen är inte bara någon fix idé. Det är en lag, och den går inte att överklaga.
  • Tre saker som inte spelar någon roll för en pilot är höjden ovanför planet, landningsbanan bakom planet och en tiondels sekund sedan.